Od nowego roku w Szklarskiej Porębie znów będzie ośrodek kultury. Zlikwidowany przed kilkoma laty, teraz będzie odbudowywany od podstaw. 1 stycznia na Białej Dolinie utworzony zostanie Miejski Ośrodek Kultury, Sportu i Aktywności Lokalnej.

W jego administracji znajdzie się też zespół obiektów sportowo-rekreacyjnych przy ulicy Waryńskiego i plac zabaw przy ulicy Turystycznej, a z czasem inny majątek miasta.

Dwa lata trwało odbudowanie zaplecza komunalnego Szklarskiej Poręby. Poprzez doprowadzenie do bankructwa i likwidacji „Estetyki” (ZEiOM) miasto w 2006 roku straciło mnóstwo sprzętu potrzebnego do prowadzenia napraw i remontów.

Nazwisko i imię Komitet Wyborczy Nr okręgu Granice Okręgu
KORZENIOWSKI ARTUR KW PSL
1 Ulice: Kolejowa, Kościuszki, Ludowa, Orla Skała, Osiedle Janosika, Osiedle Klimczoka, Piastowska, Rataja, Sanatoryjna, Skargi, Spokojna, Wiejska, Zielona.
MARCINKOWSKI JAROSŁAW KW RAZEM DLA REGIONU
2
Ulice: 11 Listopada: od nr 8 do nr 8H, Brzozowa, Hofmana, Kopernika, Matejki, Muzealna,
Waryńskiego.
PAWŁOWSKA IWONA KWW GOSPODARNI DLA MIASTA
3
Ulice: 11 Listopada: od nr 1 do nr 7 oraz od nr 9 do końca, Armii Krajowej: od nr 11 do końca, Dolna, Górna, Osiedle Grottgera, Podsudecka.
HOCHÓŁ MIROSŁAW KWW TERAZ SZKLARSKA
4
Ulice: Armii Czerwonej, Armii Ludowej, Batalionów Chłopskich, Konopnickiej, Oficerska, Orzeszkowej, Osiedle Podgórze, Schroniskowa, Szklana, Wolności, Zdrojowa.
POPŁOŃSKI PAWEŁ KWW TERAZ SZKLARSKA
5
Ulice: Demokratów, Hutnicza, Krasickiego, Partyzantów, Wojska Polskiego.
LANGE ŁUKASZ KWW GOSPODARNI DLA MIASTA
6
Ulice: Armii Krajowej: od nr 1 do nr 10A, Dworcowa, Morcinka, Plac Sportowy, Słowackiego,
Szpitalna, Świerkowa, Wyszyńskiego
GINTER BOHDAN WOJCIECH KWW TERAZ SZKLARSKA
7
Ulice: Franciszkańska, Obrońców Pokoju, Słoneczna Polana.
JAHN KRZYSZTOF
PRZEWODNICZACY RADY
KWW GOSPODARNI DLA MIASTA
8
Ulice: Buczka, Cicha, Jedności Narodowej, Krasińskiego, Mickiewicza, Pstrowskiego.
KASPEROWICZ KAMIL KWW „MIESZKAŃCY”
9
Ulice: Broniewskiego, Caritas, Czecha, Narciarska, Okrzei: od nr 7 do nr 28A, Turystyczna: parzyste od nr 10A do nr 10D oraz od nr 20 do końca, Urocza.
GŁODEK RYSZARD KW PSL
10
Ulice: Chopina, Gimnazjalna, Odrodzenia, Parkowa, Potokowa, Stroma, Wiosenna, Wysoka, Wzgórze Paderewskiego.
BROŚ IZABELA KWW TERAZ SZKLARSKA
11
Ulice: Jakuszyce, Orle, Osiedle Huty, Schroniska: Hala Szrenicka, Kamieńczyk, Szrenica, Sikorskiego, Szosa Czeska, Żeromskiego
TAISNER JAN KWW GOSPODARNI DLA MIASTA
12
Ulice: 1 Maja: nieparzyste: od nr 37C do nr 45 oraz od nr 46 do końca, Kasprowicza, Kołłątaja, Leśna, Makuszyńskiego, Okrzei: od nr 1 do nr 6, Tetmajera.
OLAS RYSZARD KWW TERAZ SZKLARSKA
13
Ulice: 1 Maja: od nr 3 do nr 31, Jeleniogórska, Objazdowa, Prusa, Schronisko Pod Łabskim Szczytem, Turystyczna: od nr 1 do nr 8 oraz od nr 11 do nr 19, Wesoła, Wrzosowa.
LUDWICZAK MAREK KWW GOSPODARNI DLA MIASTA
14
Ulice: 1 Maja: nr 35B, nr 35D, od nr 37 do nr 37B oraz parzyste: od nr 38 do nr 44C, Mała, Moniuszki.
KARPIEJ MIROSŁAW KWW TERAZ SZKLARSKA
15
Ulice: 1 Maja: nr 35A, nr 35C, od nr 35E do nr 36, Kilińskiego, Krótka, Słoneczna.
--> -->
OsobaKontakt

Mirosław Graf

Burmistrz

  • Kierowanie bieżącymi sprawami miasta i reprezentowanie go na zewnątrz
  • Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników miejskich jednostek organizacyjnych
Pokój nr 8
telefon: 75 75 47 708
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zbigniew Misiuk

Zbigniew Misiuk

Zastępca Burmistrza

  • Kierowanie Referatami:
     - Inwestycji Miejskich i Gospodarki Komunalnej
     - Rozwoju, Planowania Przestrzennego i Nieruchomości
     - Projektów Współfinansowanych i Zamówień Publicznych
  • Miejskim Zakładem Gospodarki Komunalnej
Pokój nr 10
telefon: 75 75 47 708
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Feliks Rosik

Sekretarz

  • Kierowanie Referatem Organizacji i Spraw Społecznych
  • Wewnętrzna organizacja pracy i nadzór nad obsługą interesantów
Pokój nr 13
telefon: 75 75 47 703
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Agata Skowrońska-Juralewicz

Skarbnik

  • Kierowanie Referatem Spraw Finansowych
  • Przygotowanie i wykonanie budżetu miasta
  • Podatki i opłaty lokalne
  • Gospodarka finansowa gminy
Pokój nr 17
telefon: 75 75 47 702
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Referat Organizacji i Spraw Społecznych - OR

Agnieszka Gwóźdź

Zastępca Kierownika Referatu Organizacji i Spraw Społecznych

  • Zastępstwo kierownika referatu
  • Prowadzenie spraw pracowniczych
  • Prowadzenie spraw z zakresu nadzoru administracyjnego nad publicznymi szkołami i przedszkolem
  • Prowadzenie spraw z zakresu nadzoru finansowego nad publicznymi szkołami i przedszkolem
Pokój nr 13
telefon: 75 75 47 735
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Joanna Cirko

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

  • Rejestracja zdarzeń stanu cywilnego
  • Sporządzanie aktów stanu cywilnego
  • Realizacja wniosków o wydanie dokumentu stwierdzającego tożsamość
  • Organizowanie uroczystości jubileuszowych
  • Prowadzenie rejestru mieszkańców zameldowanych na pobyt stały lub czasowy oraz ewidencji w tym zakresie
  • Prowadzenie i aktualizacja rejestrów wyborców
  • Prowadzenie rejestracji i ewidencji przedpoborowych
  • Zgłaszanie wniosków w zakresie potrzeb świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony
Pokój nr 3
telefon: 75 75 47 714
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Anna Adamczyk

Inspektor ds. Biura Rady Miejskiej
Z-ca kierownika USC

  • Wykonywanie czynności zapewniających sprawne organizowanie pracy Rady
  • Organizowanie i obsługa narad i konferencji
  • Prowadzenie korespondencji Rady i komisji
  • Prowadzenie całości spraw związanych z rozpatrywaniem skarg i wniosków
  • prowadzenie wszystkich spraw z zakresu Kultury i sportu, prowadzenie wszystkich spraw z zakresu pożytku publicznego i wolontariatu
  • sporządzanie aktów USC i rejestracja zdarzeń Stanu Cywilnego
Pokój nr 3
telefon: 75 75 47 705
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Agnieszka Swoboda

Inspektor ds. Przedsiębiorców Lokalnych

  • Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
  • Załatwianie spraw wynikających z ewidencjonowania działalności gospodarczej
  • wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką
  • prowadzenie wszystkich spraw z zakresu ochrony zdrowia oraz zadań wynikających z realizacji ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi do lat 3
Pokój nr 3
telefon: 75 75 47 704
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ewa Bartosik

Podinspektor ds. Administracji i Sekretariatu

  • Podejmowanie czynności techniczno-organizacyjnych związanych z przyjmowaniem interesantów przez Burmistrza i Zastępcę Burmistrza
  • Zaopatrywanie Urzędu w druki, formularze, materiały biurowe, kancelaryjne
  • Prowadzenie spraw z zakresu skarg i wniosków
Pokój nr 8
telefon: 75 75 47 708
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Magdalena Żwirko

Inspektor ds. Obsługi Interesanta

  • Przyjmowanie podań i wniosków
  • Ewidencja, rejestracja, rozdział i rozliczanie korespondencji oraz przesyłek
  • Udzielenie informacji o trybie i sposobie załatwienia sprawy
Pokój nr 1
telefon: 75 75 47 700
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Andrzej Starczyk

Informatyk

  • Obsługa informatyczna urzędu
  • Konserwacja sprzętu komputerowego będącego na wyposażeniu urzędu i jego bieżące naprawy
  • Realizacja projektów związanych z elektronicznym usprawnieniem funkcjonowania urzędu i obsługi interesantów
  • Aktualizacja, prowadzenie Miejskiego Biuletynu Informacji Publicznej
  • Współdziałanie w prowadzeniu oficjalnej strony miasta
  • Opieka nad siecią
Pokój nr 6
telefon: 75 75 47 707
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Osinska2

Joanna Osińska

urlop bezpłatny

 
Referat Rozwoju, Planowania Przestrzennego i Nieruchomości - RN

Edyta Kimbort

Kierownik Referatu

  • przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
  • wykonywanie czynności związanych z ewidencjonowaniem należności za nieruchomości udostępnione z zasobu
  • prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą nieruchomości gruntowej na rzecz jej użytkownika wieczystego

Pokój nr 11
telefon: 75 75 47 715
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Aneta Żywicka-Hołownia

Zastępca Kierownika Referatu Rozwoju, Planowania Przestrzennego i Nieruchomości

  • przygotowanie i prowadzenie postępowania w sprawach związanych z podziałami, scalaniem  nieruchomości oraz rozgraniczeń nieruchomości
  • zapewnienie wyceny nieruchomości
  • tworzenie zasobu nieruchomości na cele zabudowy oraz planów wykorzystania zasobu;
  • oddawaniem nieruchomości w trwały zarząd
  • prowadzenie spraw w zakresie zbywania nieruchomości niezabudowanych, zabudowanych, lokalowych wchodzących w skład zasobu w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej, a także nabywania tych nieruchomości do zasobu
  • prowadzenie spraw w zakresie obciążania nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi
Pokój nr 11
telefon: 75 75 47 710
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Renata Teodorowska

Inspektor ds. Gospodarowania Nieruchomościami

  • prowadzenie spraw sprzedaży nieruchomości w trybie bezprzetargowym
  • prowadzenie ewidencji gminnego zasobu nieruchomości
  • prowadzenie spraw komunalizacji mienia
  • ujawnianie prawa własności i użytkowania wieczystego w księgach wieczystych
  • prowadzenie spraw rekompensat z tytułu mienia pozostawionego poza granicami RP
Pokój nr 11
telefon: 75 75 47 736
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Marcin Mitura

Podinspektor ds. Gospodarowania Nieruchomościami

  • prowadzenie spraw z zakresu wydzierżawiania, wynajmowania i użyczania nieruchomości w drodze bezprzetargowej
  • prowadzenie ewidencji umów dzierżaw i użytkowania wieczystego
  • kontrola realizacji umów dzierżaw i użytkowania wieczystego
  • prowadzenie systemu informacji przestrzennej
  • wydawanie zaświadczeń z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Pokój nr 11
telefon: 75 75 47 726
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Katarzyna Pałka

Inspektor ds. Gospodarowania Nieruchomościami

  • Prowadzenie spraw dot. zawarcia umów najmu na lokale z zasobu mieszkaniowego Gminy;
  • Prowadzenie spraw nabycia nieruchomości gruntowych w obrębie działek w trybie art.  209 ugn.
Pokój nr 14
telefon: 75 75 47 739
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Piotr Rubaj

Inspektor ds. Gospodarki Nieruchomościami

  • przygotowywanie wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
  • przygotowywanie materiałów związanych z organizacją konkursów architektonicznych i urbanistycznych
  • prowadzenie innych spraw w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz ochrony zabytków i opiece nad zabytkami
  • udzielanie informacji w zakresie wymaganych dokumentów umożliwiających otrzymanie pozwolenia na budowę, wydawanie decyzji
Pokój nr 14
telefon: 75 75 47 712
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Małgorzata Jarecka

Podinspektor ds. Rozwoju i Planowania Przestrzennego

  • przygotowanie i prowadzenie postępowań w sprawach dot. wydania decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz warunków zabudowy
  • opiniowanie form architektonicznych obiektów tymczasowych oraz lokalizacji i formy plastycznej reklamy
  • uzgodnienia przebiegu inwestycji liniowych na terenach gminnych;przygotowywanie i prowadzenie postępowań w sprawach z zakresu wstrzymania użytkowania terenu oraz przywrócenia jego poprzedniego zagospodarowania
  • przygotowywanie materiałów związanych z organizacją konkursów architektonicznych i urbanistycznych
  • prowadzenie spraw w zakresie oraz ochrony zabytków i opiece nad zabytkami
Pokój nr 14
telefon: 75 75 47 737
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Referat Inwestycji Miejskich i Gospodarki Komunalnej - IK
 

Janusz Wnuczak

Kierownik Referatu

  • planowanie rzeczowo-finansowe inwestycji miejskich
  • określanie danych wyjściowych do projektowania i kosztorysowania
  • gromadzenie dokumentów do rozpoczęcia realizacji zadań inwestycyjnych wraz z organizacją przetargów zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych
Pokój nr 15
telefon: 75 75 47 711
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Romuald Maly

Podinspektor ds. Inwestycji Miejskich

  • przekazywanie placu budowy dla wykonawców robót inwestycyjnych
  • zgłaszanie, zawiadamianie o rozpoczęciu i zakończeniu zadań inwestycyjnych właściwym organom i instytucjom
  • koordynacja prac inspektorów nadzoru w zakresie prowadzonych robót podczas realizacji zadań inwestycyjnych
  • organizowanie i uczestnictwo w odbiorach oddawanych do użytku obiektów budowlanych
Pokój nr 15
telefon: 75 75 47 731
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Joanna Mazurkiewicz

Inspektor ds. Gospodarowania i Eksploatacji Urządzeń Komunalnych

  • prowadzenie spraw w zakresie koordynacji robót w pasie drogowym
  • przygotowywanie i prowadzenie postępowania w sprawach z zakresu zajęcia pasa drogowego
  • planowanie inwestycji drogowych i nadzór nad ich realizacją
  • prowadzenie okresowej kontroli stanu dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich i innych urządzeń związanych z drogą
  • nadzorowanie i koordynacja działalności podmiotów wykonujących usługi komunalne w zakresie odśnieżania i oświetlenia miasta, dostawy energii elektrycznej, cieplnej i gazu
Pokój nr 15
telefon: 75 75 47 730
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Ewelina Borkowska

Inspektor ds. infrastruktury i gospodarki komunalnej

  • prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów inżynierskich
  • prowadzenie okresowej kontroli stanu dróg, chodników, obiektów inżynierskich i innych urządzeń związanych z drogą ( zgodnie z obowiązującymi przepisami)
  • udzielanie zamówień w zakresie przeprowadzanych remontów w drogach, chodnikach, obiektach inżynierskich oraz nadzór nad realizacją
  • prowadzenie zaangażowania wydatków na poszczególnych kontach zgodnie z założeniami budżetu - wnioskowanie o dodatkowe środki na realizację zadań
  • nadzorowania w zakresie prawidłowego ustawiania i uzupełniania zniszczonego oznakowania drogowego na terenie miasta
  • współpraca z innymi zarządcami dróg w zakresie utrzymania
  • nadzorowanie i koordynacja działalności podmiotów wykonujących usługi komunalne w zakresie odśnieżania
  • współpraca z właścicielem sieci energetycznej na której umieszczone są oprawy oświetlenia ulicznego (umowa, faktury)
  • sprawdzanie opisywanie faktur oświetlenia ulicznego, wyłonienie wykonawcy, przygotowanie umowy, nadzór, kontrola w zakresie iluminacji świątecznych
Pokój nr 16
telefon: 75 75 47 749
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Artur Maćkowiak

Podinspektor ds. Ochrony Przyrody, Zieleni Miejskiej i Lasów komunalnych

  • Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki leśnej w lasach komunalnych
  • Sprawowanie nadzoru nad utrzymaniem zieleni miejskiej i pomników przyrody
  • Prowadzenie spraw z zakresu drzewostanu w mieście
  • Prowadzenie spraw z zakresu ochrony przyrody

Pokój nr 15
telefon: 75 75 47 732
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godz. pracy:
Poniedziałek 8:00 – 16:00
Środa 7:30 – 15:30
Piątek 7:30 – 11:30

Zajączkowska Magdalena

Magdalena Zajączkowska

Inspektor ds. Ochrony Środowiska

  •  prowadzenie spraw dotyczących ochrony środowiska oraz warunków korzystania z jego zasobów
  • projektowanie planu i programu GFOŚiGW
  • udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie
  • podejmowanie działań zapobiegających zagrożeniom środowiska
  • prowadzenie spraw z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków
Pokój nr 16
telefon: 75 75 47 746
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 Zapiorkowska

Natalia Zapiórkowska

Inspektor ds. Gospodarki Odpadami

  • weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
  • weryfikacja deklaracji
  • prowadzenie postępowań w sprawach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Pokój nr 16
telefon: 75 75 47 733
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Referat Budżetu i Finansów Miasta
 

Krystyna Koman-Prokopiuk

Główna Księgowa

  • prowadzenie rachunkowości jednostki i organu
  • sporządzanie bilansów rocznych (jednostkowych, zbiorczych, skonsolidowanych), rachunku zysku i strat oraz zestawienia zmian funduszu
  • zapewnienie obsługi finansowo-księgowej urzędu
  • rozdzielanie i dekretacja dowodów bankowych
Pokój nr 17
telefon: 75 75 47 723
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Marta Olas

Inspektor ds. Rozliczeń Finansowych i Płac

  • sporządzanie list płac pracowników urzędu oraz naliczanie wynagrodzeń z tytułu m.in. umów o dzieło i zlecenie
  • rozliczanie składek i odprowadzanie ich na rachunek ZUS
  • sporządzanie informacji podatkowych do Urzędu Skarbowego
Pokój nr 17
telefon: 75 75 47 720
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Oliwia Mitura

Inspektor ds. Podatków, Opłat i Postępowań Podatkowych

  • podatek od nieruchomości od os. fizycznych i prawnych (wymiar, odwołania, rozłożenia, umorzenia, pomoc publiczna, sprawozdania)
  • podatek rolny, leśny, od os. fizycznych i prawnych (wymiar, odwołania, rozłożenia, umorzenia, sprawozdania)
  • łączne zobowiązanie pieniężne od os. fizycznych (wymiar, odwołania, rozłożenia, umorzenia, sprawozdania)
  • podatek od środków transportowych (wymiar, sprawozdania)
  • podatek akcyzowy

Pokój nr 18
telefon: 75 75 47 738
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Anna Słomka

Podinspektor ds. Windykacji i Księgowości Podatkowej

  • prowadzenie spraw w zakresie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej zaległości podatkowych
  • podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej zaległych podatków
  • prowadzenie postępowania zabezpieczającego, windykacja zaległości podatkowych
  • księgowość podatku  od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego oraz łącznego zobowiązania pieniężnego
Pokój nr 18
telefon: 75 75 47 725
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Magdalena Czesna

Inspektor ds. windykacji

  • windykacja należności z tytułu podatków i opłat lokalnych w zakresie: podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, opłaty miejscowej, opłaty za odpady komunalne, za zajęcie pasa drogi, opłaty od posiadania psa, od środków transportowych, mandatów
  • zabezpieczenie należności z tytułu podatków i opłat
  • wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu w płatnościach podatkowych
  • wykonywanie zastępstwa na stanowisku kasjera

Pokój nr 18
telefon: 75 75 47 727
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Magdalena Berbecka

Inspektor ds. podatków, Opłat i Postępowań Podatkowych

  • podatek od nieruchomości os. fizyczne i prawne – wymiar, odwołania, rozłożenia, umorzenia, pomoc publiczna, sprawozdania
  • podatek rolny, leśny os. fizyczne i prawne - wymiar, odwołania, rozłożenia, umorzenia, sprawozdania
  • podatek od środków transportowych – wymiar, sprawozdania
  • opłata targowa – wymiar – postępowanie dla osób odmawiających płacenia
  • opłata za zajęcie pasa i wbudowanie urządzeń – rejestr decyzji, księgowanie, upomnienia, sprawozdania
  • rejestr kwitariuszy i akcyza
Pokój nr 18
telefon: 75 75 47 719
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Katarzyna Piś

 Inspektor ds. Podatków, Opłat i Postępowań Podatkowych

  • Ewidencja należności z tytułu użytkowania wieczystego i dochodzenie należność
  • Ewidencja dochodów majątkowych
  • Prowadzenie spraw ubezpieczenia majątku
  • Ewidencja środków trwałych i wyposażenia, naliczanie umorzenia środków trwałych, przeprowadzanie i rozliczanie inwentaryzacji środków trwałych

Pokój nr 17
telefon: 75 75 47 716
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Anna Boleszczuk

Zastępca Skarbnika Miasta

  • księgowanie dochodów i wydatków na kontach syntetycznych i analitycznych budżetu Miasta
  • rozdzielanie i dekretacja dowodów bankowych
  • prowadzenie rachunkowości kasowej
  • księgowość i windykacja wpływów za zajęcie pasa drogowego oraz opłat rocznych za wbudowanie urządzeń
  • ewidencja sprawozdań jednostkowych: Urzędów Skarbowych, szkół, przedszkoli Miejskiego Ośrodka  Społecznej
  • ewidencja pozabilansowa planów dochodów i wydatków
Pokój nr 17
telefon: 75 75 47 729
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Ewa Stępień

Podinspektor ds. Kontroli Podatków i Opłat

  • przeprowadzanie kontroli podatków i opłat oraz poboru opłaty miejscowej na terenie miasta
  • sporządzanie protokołów z przeprowadzonych kontroli
  • prowadzenie rejestru jednostek kontrolowanych
Pokój nr 18
telefon: 75 75 47 716
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jadwiga Wojtusiak

Podinspektor ds. Obsługi Kasy

  • Obsługa kasowa

KASA: 9.00-14.00

Pokój nr 1
telefon: 75 75 47 734
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Referat Projektów Współfinansowanych i Zamówień Publicznych (UE)
Karolina Szalewska-Wrona

Karolina Szalewska-Wrona

Kierownik Referatu

  • gromadzenie i udostępnianie informacji na temat możliwości uzyskania wsparcia finansowego z funduszy Unii Europejskiej i innych źródeł krajowych i zagranicznych,
  • pozyskiwanie środków zewnętrznych na realizację projektów inwestycyjnych i tzw. „miękkich”,
  • koordynacja/realizacja projektów,
  • monitoring i kontrola projektów,
  • współpraca z referatami i jednostkami organizacyjnymi Miasta, lokalnymi organizacjami i innymi podmiotami krajowymi i zagranicznymi w zakresie realizacji projektów i postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
  • prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych
Pokój nr 13
telefon: 75 75 47 728
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Marcin Juralewicz

Inspektor ds. Środków Pomocowych i Zamówień Publicznych

  • stały monitoring dostępności środków zewnętrznych na realizację projektów  w j.s.t.
  • pozyskiwanie środków zewnętrznych na realizację projektów (przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej, rozliczanie, sporządzanie sprawozdań/raportów oraz wyjaśnień na potrzeby kontroli/audytu),
  • udzielanie pomocy referatom i jednostkom organizacyjnym Miasta przy przygotowywaniu i realizacji projektów,
  • gromadzenie danych na temat środków pozyskanych w ramach projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych przez referaty oraz jednostki organizacyjne Miasta,
  • współpraca, inicjowanie oraz prowadzenie projektów partnerskich z jednostkami samorządu, lokalnymi organizacjami i innymi podmiotami krajowymi i zagranicznymi,
  • prowadzenie postępowań o udzielanie zamówień publicznych (przygotowanie dokumentacji i umów o udzielenie zamówienia publicznego, sprawozdawczość)
Pokój nr 14
telefon: 75 75 47 737
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Referat Promocji Miasta (PM)
 

Agnieszka Rozenek

Kierownik Referatu

  • opracowywanie kalendarza imprez kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych
  • utrzymywanie bieżących kontaktów z przedstawicielami środków masowego przekazu
  • przeprowadzanie kampanii medialnych
  • inicjowanie i prowadzenie działalności marketingowej i promocyjnej na terenie miasta, w kraju i zagranicą
  • promocja miasta na targach turystycznych oraz giełdach krajowych i zagranicznych
  • tworzenie kanałów dystrybucji materiałów reklamowo-promocyjnych i kreowanie pozytywnego wizerunku miasta
Budynek IT
telefon: 75 75 47 744
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Marlena Grochowska

Podinspektor ds. Promocji, Informacji Turystycznej i Turystyki

  • przygotowywanie dokumentacji formalnej i merytorycznej niezbędnej w toku składania wniosków unijnych oraz rozliczania projektów
  • koordynacja prac wykonywanych przez inne referaty w zakresie przygotowania wniosków o dofinansowanie projektu z funduszy UE
  • koordynacja współpracy z miastami partnerskimi
  • promocja miasta na targach turystycznych oraz giełdach krajowych i zagranicznych
  • prowadzenie zbioru dokumentacji
  • przygotowywanie i przeprowadzanie zamówień publicznych
Budynek IT
telefon: 75 75 47 748
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Aneta Kubiela

Podinspektor ds. Promocji, Informacji Turystycznej i Turystyki

  • przygotowywanie dokumentacji niezbędnej w toku składania wniosków unijnych oraz rozliczania projektów
  • koordynacja prac wykonywanych przez inne referaty w zakresie przygotowania wniosków o dofinansowanie projektu z funduszy UE
  • koordynacja współpracy z miastami partnerskimi
  • promocja miasta na targach turystycznych oraz giełdach krajowych i zagranicznych
  • prowadzenie zbioru dokumentacji
  • przygotowanie i przeprowadzanie zamówień publicznych

Budynek IT
telefon: 75 75 47 740
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Arkadiusz Lipin

Redaktor strony internetowej

  • współprowadzenie oficjalnej strony internetowej miasta
  • zarządzanie informacją promocyjną w Internecie
  • współpraca przy tworzeniu materiałów promocyjnych miasta

Budynek IT
telefon: 75 75 47 743
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Samodzielne Stanowiska Pracy
BHP
 

Marcin Wylegała

Inspektor ds. BHP i P. Poż.
Komendant Miejski Ochrony Przeciwpożarowej

  • pełnienie służby BHP i ochrony p.poż w urzędzie

Budynek OSP
ul. Jedności Narodowej 32
telefon: 75 75 47 717
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

ZK
 

Stanisław Włodarczyk

Inspektor ds. Zarządzania Kryzysowego

  • ocena występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń
  • przygotowywanie propozycji działań i przedstawianie Burmistrzowi wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w miejskim planie reagowania kryzysowego
  • kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy
Budynek OSP
telefon: 75 75 47 717
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Straż Miejska
 

Andrzej Suchta

Komendant Straży Miejskiej

ul. Jedności Narodowej 32
telefon: 75 717 39 41
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Miłosz Butrym

Zastępca Komendanta Straży Miejskiej

ul. Jedności Narodowej 32
telefon: 75 717 39 41
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Krystian Klich

Starszy Strażnik Straży Miejskiej

ul. Jedności Narodowej 32
telefon: 75 717 39 41
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

Patryk Pyczak

Starszy Strażnik Straży Miejskiej

ul. Jedności Narodowej 32
telefon: 75 717 39 41
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Nazwa i adres siedzibyNr telefonuStrona internetowa
i adres e-mail
Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej
ul. Turystyczna 2
75 717 23 56
75 717 24 16
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej -
Dział Komunalny
ul. Turystyczna 2
75 717 25 59 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Jedności Narodowej 11
75 717 21 46 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Karkonoski System Wodociągów i Kanalizacji – Oddz. w Szklarskiej Porębie
ul. Prusa 2
75 717 21 12 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ochotnicza Straż Pożarna
ul. Jedności Narodowej 32
75 717 22 88 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Komisariat Policji w Szklarskiej Porębie 
ul. Granitowa 1
75 75 45 400  
Miejska Biblioteka Publiczna
ul. 1 Maja
75 717 34 43 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Miejski Ośrodek Kultury, Sportu i Aktywności Lokalnej
ul. Słowackiego 13
Biała Dolina
75 717 36 14
502 215 830
www.moksial.pl
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
SP ZOZ Przychodnia Rejonowa
ul. Szpitalna 1
75 717 21 55 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Izerskie Centrum Pulmonologii i Chemioterapii NZOZ w Szklarskiej Porębie
ul. Sanatoryjna 1
75 75 47 100 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zakład Opiekuńczo-Leczniczy
ul. Szpitalna
75 717 21 57 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Centrum Pulmonologii
i Alergologii w Karpaczu S.A. (odział w Szklarskiej Porębie)
75 76 19 583

www.cpia.pl
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sudecki Dom Seniora "Słoneczna Polana"
ul. Franciszkańska 30
+48 75 717 25 32
+48 883-358-125
www.domslonecznapolana.pl
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
ul. Górna 29

 tel. 75 717 24 67

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
www.poradniaszklarska.pl

Szkoły i przedszkola

Nazwa i adres siedzibyNr telefonuStrona internetowa
i adres e-mail
Szkoła Podstawowa nr 1
Ul. 1 Maja 32
75 717 23 88 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Szkoła Podstawowa nr 5
Ul. 11 Listopada 2
75 717 29 32 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Mistrzostwa Sportowego
Ul. Obrońców Pokoju 17
75 717 22 06 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.zso-szklarska.com
Przedszkole Samorządowe nr 2
Ul. Osiedle Huty 1
75 717 27 16 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
InstytucjaTelefon / Kontakt
Urząd Miejski ul. Granitowa 2 75 75 47 700
75 75 47 708
Urząd Pocztowy ul. Jedności Narodowej 8 75 717 49 06
Nadleśnictwo ul. Krasińskiego 6 75 717 23 32
75 717 23 60
Sudety LIFT sp. z o.o. ul. Turystyczna 25a 75 717 30 35
Informacje
Referat Promocji Miasta 
ul. Jedności Narodowej 1a
75 75 47 740
75 75 47 742 fax
Informacja Narciarska 75 717 21 18
Informacja PKP 22 511 6003, www.pkp.pl
Informacja PKS 0703 403 337, www.pks.jgora.pl
Komunikacja
Postój TAXI ul. 1 Maja 75 717 21 03 
Euro Radio TAXI    Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Karpacz 19625 lub 695 25 25 25
Służba zdrowia
SP ZOZ Przychodnia Rejonowa ul. Szpitalna 1, www.spzozszklarska.com.pl 75 717 21 55 
75 717 21 57
Izerskie Centrum Pulmonologii i Chemioterapii NZOZ  
ul. Sanatoryjna 1, www.izer-med.com.pl
75 75 47 100
75 75 47 111
Centrum Rehabilitacji Rolników „ KRUS „ 
ul. Kopernika 14
75 717 30 01 do 09

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ul. Górna 29

 75 717 24 67

Sudecki Dom Seniora "Słoneczna Polana" ul. Franciszkańska 30
www.domslonecznapolana.pl

75 717 25 32 

Apteki
APTEKA "ESCULAP" ul. 1-go Maja 4 75 717 31 46 
APTEKA "KROKUS" ul. Jedności Narodowej 7 75 717 22 31 46 

APTEKA "RETRO"  ul. Mała 1,  Otwarte: Pn-Pt 8-18, Sobota 8-14

512 934 888
Banki
Bank Zachodni WBK S.A.
ul. Jedności Narodowej 16
75 75 381 90 do 92
PKO Bank Polski SA Oddział 1 w Szklarskiej Porębie
ul. Jedności Narodowej 5
Tel. 75 730 36 30
Fax. 75 730 36 39
Telefony alarmowe
Straż Miejska ul. Jedności Narodowej 32 75 717 39 41
603 376 607
Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
ul. Urocza 2
75 717 33 93
985
Komisariat Policji ul. Granitowa 1 75 75 45 400                      997
Ochotnicza Straż Pożarna
ul. Jedności Narodowej 32
75 717 22 88
998
Miejski Zakład Gospodarki Lokalowej 
ul. Turystyczna 2
0-75 717-23-56
0-75 717-24-16
Miejski Zakład Gospodarki Lokalowej dział komunalny
ul. Turystyczna 2
75 717 25 59
Karkonoski System Wodociągów i Kanalizacji
ul. Prusa 2
75 717 21 12 
75 717 27 26
Serwisy informacyjne Orange – numer telefonu
biuro numerów 118 913
międzynarodowe biuro numerów 118 912
informacja miejska 9491
biuro zleceń 9497
bank danych 9493
zamawianie rozmów międzymiastowych 9050
zamawianie rozmów międzynarodowych 9051
Błękitna Linia 9393

Zapraszamy na wydarzenia związane z rokiem Wlastimila Hofmana.

WLASTIMIL

Rok Wlastimila Hofmana odbywa się pod patronatem Honorowym Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Pana prof. dr hab. Piotra Glińskiego

TerminWydarzenieMiejsce
16.02.2017 „Czeskie imię, niemieckie nazwisko, polski artysta”
 rozmowa Sandry Nejranowskiej z zaproszonymi gośćmi.
 W ramach Festiwalu Trójka Górom. Program III Polskiego Radia
Skwer Radiowej Trójki
Program III Polskiego Radia
06.03.2017 Spotkanie KRĘGU PRZYJACIÓŁ WLASTIMILA HOFMANA  
Spotkanie informacyjne dla mieszkańców Szklarskiej Poręby, którzy znali Wlastimila Hofmana, byli jego modelami. 
Szkoła Podstawowa nr 5
06.03.2017

Otwarcie Roku Hofmanowskiego dla uczniów szkół Szklarskiej Poręby.  

  • zwiedzanie kościoła pw. Bożego Ciała,
  • zapalenie znicza na grobie Ady i Wlastimila Hofmanów,
  • prezentacja postaci malarza,
  • ogłoszenie konkursów: plastycznego i literackiego dla uczniów.

Od 10 marca w szkołach prezentacja mini wystaw poświęconych Wlastimilowi Hofmanowi.

Szkoła Podstawowa nr 5
18.03.2017
Godz. 14.00

INAUGURACJA ROKU HOFMANOWSKIEGO

  1. Msza św. koncelebrowana pod przewodnictwem  Jego Ekscelencji Ks. Biskupa dr Stefana Cichego :
    • oficjalne otwarcie Roku Wlastimila Hofmana –Burmistrz Szklarskiej Poręby
    • wręczenie  odznaczenia Zasłużony dla Miasta Szklarska Poręba
    • koncert chóru Głosowanie
  2. Wernisaż wystawy  obrazów sakralnych  Wlastimila Hofmana
  3. Zapalenie zniczy na grobie Ady i Wlastimila Hofmanów  - cmentarz komunalny w Szklarskiej Porębie przy ul. Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego
  4. Wystawa plenerowa malarstwa Wlastimila Hofmana - Skwer Radiowej Trójki
Kościół pw. Bożego Ciała
18.03.2017 Wystawa plenerowa „Hofman - Mieszkaniec Szklarskiej Poręby”    Skwer Radiowej Trójki
24.03.2017.
Godz. 17.00
Wernisaż wystawy „Malarstwo religijne Wlastimila Hofmana”
Czas prezentacji wystawy:  24.03. – 31.05.
Dom Carla i Gerharta Hauptmannów
31.03.2017
godz. 17.00
Prelekcja „Mistrz i uczeń: Jacek Malczewski - Wlastimil Hofman: podobieństwa - różnice”;
dr. Anna Jezierska
Dom Carla i Gerharta Hauptmannów
21.04.2017
Godz. 17.00
Prelekcja „Malarstwo religijne W. Hofmana w kościołach Szklarskiej Poręby”
dr P. Wiater
Dom Carla i Gerharta Hauptmannów
27.04.2017
Start 9:30

WYCIECZKA SZLAKIEM WLASTIMILA HOFMANA
W programie: „Wlastimilówka”- dom Ady i Waltimila Hofmanów, Galeria Fotografii Artystycznej Jana i Janiny Korpal, Dom Carla i Gerharta Hauptmannów (Galeria Wlastimila), Szkoła Podstawowa nr 5, Kościół pw. Niepokalanego Serca NMP, Mogiła Hofmanów na cmentarzu, obelisk Jana Sztaudyngera.
Organizator: M. Cap tel. 663 611 949 ,  W. Ciołek.

Start: parking przy Galerii
Fotografii Artystycznej Jana i Janiny KORPAL - ul. Kilińskiego 3
28.04.2017

DZIEŃ PATRONA - 25 LECIE NADANIA IMIENIA WLASTIMILA HOFMANA SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 5

9.00-10.30 Uroczysta Akademia w sali gimnastycznej (uroczystość otwarta:)

  • inscenizacja przygotowana przez klasę II
  • projekcja filmu archiwalnego "Nadanie imienia Szkole Podstawowej Nr 5 w Szklarskiej Porębie"
  • projekcje multimedialne i występy artystyczne poświęcone Wlastimilowi Hofmanowi
  • Mural ART - odsłonięcie malowidła ściennego z wizerunkiem W. Hofmana, malowanego na murze w pobliżu szkoły, przez artystów i uczniów; z udziałem delegacji czeskiej.
Szkoła Podstawowa nr 5
20.05. 2017. Godz. 20.00-24.00

NOC MUZEÓW POD ZNAKIEM WLASTIMILA HOFMANA

16.00 - Prelekcja prof. Henryk Gratkowski:  Przyjaźnie poetyckie. Spotkanie odbywa się z inicjatywy Biblioteki Miejskie w Szklarskiej Porębie
17.00 - Prezentacja filmu Henryka Szoki z udziałem Wlastimila Hofmana.
17.30 - Wywiad z Panią Krystyną Trylańską - modelką Wlastimila Hofmana . Prezentacja obrazów z udziałem pani Krystyny
18.30 - Wywiad z Panią Janiną Korpal - zaprzyjaźnioną z malarzem fotograficzką
19.30 - Prelekcja Bożena Danielska: Wlastimil Hofman. Życie i twórczość.
20.30 - Tomasz Frąc: Wlastimil Hofman -Patron Szkoły Podstawowej Nr 5 w Szklarskiej Porębie.
21.30 - Prelekcja Jerzy Nowicki: Co wiemy o Adelajdzie Hofman
22.30 - Prezentacja filmu o Wlastimilu Hofmanie

Dom Carla i Gerharta Hauptmannów
01.06.2017 RAJD SZLAKIEM WLASTIMILAHOFMANA  
dla dzieci szkół
Szklarska Poręba
09.06.2017 SALON ARTYSTYCZY IM JANA I. SZTAUDYNGERA
Organizator: stowarzyszenie „Puch Ostu”
Karkonoskie Centrum Edukacji Ekologicznej
29.08.2017 Bezpłatna Wycieczka Śladami Wlastimila Hofmana i Jana Korpala  
Lipiec - wrzesień „ Z inspiracji Hofmanem” - warsztaty dla młodzieży MOKSiAL
01.09.2017 - 30.11.2017

SZTUKA SYMBOLIZMU

  • cykl prelekcji o sztuce - prezentacja artystów mieszkających w regionie, tworzących w duchu symbolizmu.
  • bal „Wszystkimi zmysłami” - kulminacja lata Hofmanowskiego
  • spektakl Teatru Kordula
  • warsztaty plastyczne
MOKSiAL
08.09.2017.
Godz. 17.00
Wernisaż wystawy „Malarstwo Wlastimila Hofmana za zbiorów mieszkańców Szklarskiej Poręby
Czas prezentacji wystawy:  08.09. - 29.10. 2017
Dom Carla i Gerharta Hauptmannów
23.09.2017
godz. 16:00-20:00

Spotkania „ W sprawie Wlastimila”

  • Spotkanie z  Wacławem Jędrzejczakiem, Janiną Gerczak, Janiną Korpal. Krystyną Trylańską
  • Spotkanie z kolekcjonerem i znawca sztuki Wlastimila Hofmana - Mirosławem Lewandowskim
  • Spotkanie z (np.) prof. Henrykiem Gradkowskim
Dom Carla i Gerharta Hauptmannów
17.09.2017

PLENER „ ARTYŚCI W HOŁDZIE HOFMANOWI”

17.09 Wernisaż wystawy prac powstałych podczas pleneru - Hotel SPA Resort Sasanka
6.10 - 31.10 - wystawa wybranych prac powstałych podczas pleneru - Muzeum Carla i Gerharta Hauptmannów
13.11- 24.11 - wystawa wybranych prac powstałych podczas pleneru - Harrachov.

MOKSiAL
24.11.2017 Promocja książki S. Nejranowskiej o Wlastimilu Hofmanie Dom Carla i Gerharta Hauptmannów Muzeum Karkonoskie w Jeleniej Górze
listopad 2017 Promocja książki B. Mielczarek o Wlastimilu Hofmanie Dom Carla i Gerharta Hauptmannów
grudzień 2017

Spotkanie KRĘGU PRZYJACIÓŁ WLASTIMILA HOFMANA  

  • podsumowanie działań w 2017 r.
  • wręczenie dyplomów i medali
 
28.04.2018 Uroczyste otwarcie Szlaku Hofmanowskiego  

Organizatorzy
szklarska  MOKSiAL nowe logo

Patronat Honorowy
Wojewoda Dolnośląski Hreniak  Dolny Śląsk Patronat  krakow logo  Wisla Krakow 2016 Kolor RGB  Kuria Legnicka herb diecezji  senator  

Sponsorzy i partnerzy
muzeum karkonoskie DŚ  BIBLIOteka logo2  PuchOstu logo new  SP5 nowe  ZwiązekGminKarkonoskich  Nowy Mlyn  sasanka 2016 
HARAHOV12  Euroregion Nysa  EU cz pl barevne

Patronat medialny
02 TVP KULTURA  Niezlasztuka logo najasnetlo  Nowiny nj24 czone  muzyczne radio  Strimeo Telewizja Regionalna bez tła  KRAKOW media cmyk  Niedziela legnicka  radio.plus legnica.fm  

Mirosław Graf (ur. 5 czerwca 1959) – polski skoczek narciarski, trener, działacz, od 2014r. burmistrz Szklarskiej Poręby. Jeden z pierwszych skoczków na świecie stosujących styl V.

Burmistrz Szklarskiej PorębyKarierę skoczka rozpoczął w 1969 w klubie Julia Szklarska Poręba. Jego trenerem był Franciszek Szczyrbak. Od 1974 występował w Śnieżce Karpacz (trenerem był Ryszard Witke), potem w Legii Zakopane (prowadził go Jan Furman).

W 1969 doznał (w wyniku upadku na skoczni) skręcenia stawu skokowego, co było w konsekwencji przyczyną zmiany sposobu prowadzenia nart podczas lotu,polegającym na prowadzeniu nart, układając je na kształt litery V. Trenerzy starali się oduczyć Jego tego "błędu", polecali mu chodzić ze stopami do środka i montowali "szczęki"wiązań skierowane do środka.wiązania ". Styl Grafa dawał jednak dłuższe odległości i bezpieczniejsze skoki. Mimo to, sędziowie oceniający styl dawali mu niskie noty, po 15-16 pkt. Podobny styl kilka lat później stosował Szwed Jan Boklöv. W zawodach o Puchar Polski w Karpaczu Miroslaw Graf skakał najdalej, jednak zajął dopiero 4. miejsce. Ustanawiał rekordy skoczni w Miłkowie, Kottmar, Karpaczu (73,5 m) i Lubawce (75,5 m).

Burmistrz Szklarskiej PorębyKarierę zakończył w 1982, lecz jeszcze po ukończeniu studiów na AWF we Wrocławiu w 1989 startował w zawodach w Szklarskiej Porębie, gdzie wygrał konkurs ustanawiając rekord skoczni.
Dalsza działalność

Przez wiele lat pracował w Szklarskiej Porębie jako trener skoczków i kombinatorów, prezes klubów, a następnie jako działacz sportowy i samorządowy. Był też nauczycielem wychowania fizycznego. Obecnie jest działaczem w Dolnośląskim Okręgowym Związku Narciarskim w Jeleniej Górze oraz przewodniczącym komisji skoków i kombinacji norweskiej w Polskim Związku Narciarskim. Prowadził w Szklarskiej Porębie UKS GRAF-ski w skokach i kombinacji norweskiej. Jego syn, Adrian Graf, reprezentował Polskę na Zimowej Uniwersjadzie 2007 w Turynie w kombinacji norweskiej.

Od 2014 sprawuje urząd burmistrza Szklarskiej Poręby. W wyborach samorządowych w listopadzie 2014, startując z ramienia KWW Gospodarni dla Miasta, uzyskał największe poparcie w I turze głosowania (36,83%), a następnie pokonał dotychczasowego włodarza miasta, Grzegorza Sokolińskiego, zdobywając 51,54% głosów. Jest członkiem Platformy Obywatelskiej.

Źródło


Z dniem 1 lipca br. zaczęły obowiązywać regulacje wynikające z uchwał antysmogowych dla Dolnego Śląska.

W ramach akcji informacyjnej o nowych przepisach Instytut Rozwoju Terytorialnego przygotował:

  • spot radiowy emitowany na antenie Radia Wrocław,
  • ulotki (pdf) w wersjach dopasowanych do obszarów, na których obowiązują odmienne regulacje,
  • plakaty (pdf) informujące o paliwach zakazanych na terenie całego regionu,
  • animację (mp4) w formie slajdów (do wyświetlania na ekranach, telebimach i stronach internetowych.

Działania te mają na celu podniesienie świadomości społecznej w zakresie problemu zanieczyszczenia powietrza, w kontekście ograniczeń i zakazów płynących z uchwał antysmogowych.

Szczegóły, materiały i uchwały dostępne na stronie irt.wroc.pl

Zobacz animację

Wysłuchaj spot radiowy

Plakat do pobrania  pdf [880.1 KB], jpg [343,05 KB]

Ustawa Antysmogowa - plakat

Stacja monitoringu powietrza w obiekcie
Czarny Kamień RESORT & SPA

ul. Wojska Polskiego 11,
58-580 Szklarska Poręba